Google Website Translator Gadget

dinsdag 6 juli 2010

Dag 149 Beelddenker

Als een schildpad loop ik door het huis.


Mijn vriendin organiseert een verjaardagsfeestje voor haar jongste telg vandaag. De taxi staat klaar voor de deur.

Thuis onder de boom liggen of meegaan? Ik kan de fotograaf van dienst zijn. Haar tuin is groot dus een rustig plekje zal ik wel vinden onder de kersenboom.


Het is 17u30 uur en mijn lichaam brandt binnenin. Ademen is een inspanning, luisteren naar de vrienden ook.


“Beam me up Mr Scotty” maar ik ben afhankelijk van anderen om naar huis gebracht te worden. Iedereen vindt het gezellig - het is ook gezellig - en blijft plakken. Een glaasje wijn, een bordje aardbeien, taart, ...


De kinderen joelen in de auto. Het opendak van de auto waait mijn haren in alle richtingen. Mijn hoofd doet pijn. De wind waait als zand tegen mijn huid.


Ik snak naar een zacht bed, naar stilte. De dag is op.



Info:


Ik ben een beelddenker, ik denk vaak in plaatjes. Zo onthou ik meestal moeilijke lijstjes. Ik maak er een schilderij van. Menheer Vandenberg zie ik op een berg zitten.


Als kind had ik vaak oorontstekingen. Dat zou één van de redenen zijn waarom ik gevoelig zou kunnen zijn voor lawaai en storend achtergrondlawaai en overcompenseer met beeld, plaatjes.


Welke zijn de grootste risicofactoren?

Er zijn vier grote factoren waar het kan mislopen.

1. Ze hebben een hoger dan gemiddelde intelligentie,
2. het zijn creatieve en divergente denkers,
3. ze zijn emotioneel en fysiek gevoelig en
4. hebben een extreem visueel-ruimtelijke leerstijl gekoppeld met een probleem op gebied van het auditief-sequentieel leerproces.

Bron: http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/06_HB_op_school/leerstijlen/beelddenkers_vsl.html

Geen opmerkingen: