Google Website Translator Gadget

dinsdag 6 juli 2010

Dag 142 Overhit

Mijn lichaam voelt aan als een overhitte motor. Alleen de stoom ontbreekt. Het draait verkeerd en te hard. Het zwoegt en protesteert. Ik loop als op een wankele koord.




De pijnlijke klieren zijn nu gestegen naar mijn keel en linkeroor. Zelfs de tanden in mijn linkerkaak doen pijn. Zodra ik mijn hoofd naar voren buig, steekt het als een scherp voorwerp.



Slapen gaat duidelijk minder. Anderhalf uur draaien en keren, drie keer eruit om te plassen, koud, warm, trui aan, trui uit, sokken aan, sokken uit. Toen de slaap me eindelijk te pakken had, word ik weer wakker. Nu ja de droom was toch niet zo geweldig. We proberen het opnieuw en opnieuw en opnieuw.



Maandag een dagje/nachtje in de slaapkliniek. Dan kunnen ze eens zwart op wit vastleggen waar dat nu misloopt. Misschien een oplossing i.p.v. mijn hele leven aan de slaappillen te moeten gaan om dit te overleven?



Ik ben bekaf en besluit terug te gaan slapen. Het is elf uur 's ochtends. De wekker gaat 2 uur later af. En voor degenen die het advies zouden hebben om overdag geen dutjes in te lassen, dat heb ik jaren niet gedaan. Negeren die handel?

Resultaat is de meeste lezers wel bekend. Systeem helemaal naar de vaantjes. Toen kon Miepje zich zelfs niet meer wassen of aankleden. Luisteren naar je lichaam is een daad van liefde.




Info:



Fibromyalgiepatiƫnten zijn bijvoorbeeld niet in staat om in het diepe slaap stadium (delta-slaap) te geraken, waarin het lichaam veel chemische stoffen voor de heropbouw aanmaakt waardoor weefsels worden hersteld en de groei van deze weefsels wordt bevorderd.



Groeihormoon, een van de meest overvloedige chemische stoffen voor de heropbouw, komt tijdens de delta slaap vrij en herstelt en bevordert de groeiweefsels. Omdat fibromyalgiepatiƫnten de delta-slaap nooit ervaren, hebben zij een laag groeihormoon gehalte. Dit resulteert in een onvermogen van het lichaam om zichzelf te herstellen.



Groeihormoon heeft een groot effect op het bindweefsel. Bindweefsel is het voornaamste herstelmechanisme in het lichaam en de chemie ervan regelt de afweer tegen ontstekingen en genereert vloeistoffen, inclusief witte bloedlichaampjes en anti-lichaampjes, om infecties te kunnen bestrijden.

Geen opmerkingen: