Google Website Translator Gadget

dinsdag 6 juli 2010

Dag 139 Mens

Mijn autorit en testing van maandag heb ik nog niet verteerd. Vandaag heb ik meer hoofdpijn dan anders. De spuitjes bij Dr Coolen brengen soelaas.




Om halftwaalf lig ik terug in bed. Gelukkig is hubby thuis vandaag om voor de jongste te zorgen. Mijn namiddag is eraan. Tegen de vroege avond ben ik terug "mens". Genoeg om mijn plantjes in de tuin water te geven ditmaal.




Info:



Waarom werkt neuraaltherapie zo goed bij fibromyalgie?



Fibromyalgie (FM) betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren.


Neuraaltherapie is een basis bio regulatie systeem (BBRS).



Hoe werkt de regulatie van ons lichaam ?

De regulatie vindt plaats via het zachte bindweefsel en de vloeistof waarin deze ligt.

Dit is in ons hele lichaam aanwezig en staat rechtstreeks in verbinding met grondweefsel elders.



Dit zachte bindweefsel ligt tussen de cellen en bevalt ongeveer 60% tot 70% van het menselijk weefsel en is in volume ongeveer 3 x het volume van bloed dwz 18 liter !



Dit grondweefsel is in feite voorgeschakeld en gaat als het ware vooraf aan de orgaancellen in ons lichaam. Het is dus in feite verreweg ons grootste orgaan, het is overal aanwezig. !



Dit grond (regulatie) weefsel is de plaats waar de belangrijkste levensprocessen worden gereguleerd.

En toch krijgt het nauwelijks de aandacht. Dit is het ' vergeten' orgaan.

Cfr. : http://www.bigro-health.nl/bbrs/hoofd.htm



Dit BBRS bevindt zich tussen alle cellen en zorgt dat alle afzonderlijke cellen met elkaar in contact staan.

Zo reguleert het BBRS alle prikkeloverdracht en belangrijke lichaamsfuncties als temperatuurcontrole en stofwisseling.

Ontstaat er ergens in het lichaam een probleem, dan zal het BBRS als eerste reageren.





Omdat via het bindweefsel alle cellen met elkaar in contact staan, heeft een blokkade een negatieve uitwerking op de hele schakel.



Bij het injecteren van een verdovende stof wordt als het ware de vicieuze cirkel van klachten doorbroken en krijgen de aangetaste cellen de kans zich te herstellen.



De oorzaak van beschadigd bindweefsel ligt meestal in het medische verleden van een patiƫnt.

Geen opmerkingen: