Google Website Translator Gadget

dinsdag 6 juli 2010

Dag 126 Dr Petrovic

Vandaag dringend bijtanken van de drukke week. Hubby is met de auto weg dus ze kunnen me nergens naartoe lokken. Boodschappen, school, ... ze mogen het allemaal zelf regelen vandaag.



Ik laat me verleiden door een website van dr Petrovic die spectaculaire resultaten zou hebben om mensen met CVS te genezen. Misschien heeft ie iets ontdekt dat ik nog niet ken?

Voor ik het besef, ben ik alweer anderhalf uur verder met het lezen en invullen van vakjes. Lap daar gaat mijn voormiddag. Mijn hoofd tolt.

Dr Petrovic gaat er blijkbaar van uit dat mensen met CVS hun lichaam zeer ernstige voedingstekorten zouden hebben en een overschot aan vrije radicalen (door chlorine in tv en pc schermen, antibiotica enz). Dat is de oorzaak van hun vermoeidheid.


Ik die heel mijn leven gezond heb gegeten en heb gesport, heb af en toe moeite met dergelijke uitspraken. Misschien dat er iets niet werkt in mijn fabriekske? Nu ja, liever zo'n uitleg dan te horen dat ik een stresskip ben die ziek is geworden omdat ze haar grenzen niet gerespecteerd heeft.


Daar krijg ik pas stress van. Dat is zo'n typische uitleg van mensen die de ziekte niet begrijpen. Je grenzen zijn enorm beperkt door de ziekte en daarom ga je er onbewust over. Je moet 6 maanden moe zijn om het te bewijzen, dus minimaal 6 maanden over je grenzen gaan.


Het is een puzzel en voeding speelt een fundamentele rol. Sinds ik de vitamine B12, carnitine, Q10, vitamine C, enz erbij neem, moet ik toegeven dat het herstel toch wat sneller gaat dan voordien. Alles wat dat immuunsysteem kan boosten, moet ik niet uit mijn reserves putten.


Vandaag zaai ik twee meter krulsalade, idem raketsalade en radijsjes. De gieter vullen we vandaag maar tot de helft. Geen Mr Proper armen voor mij vandaag.
Dit is sport!


Het is prachtig weer. De boom en de veldbloemen lokken in de verte maar mijn bed wint.


Hoe leg je aan mensen uit dat je de helft van de dag slapend doorbrengt om de volgende voormiddag te kunnen functioneren? Heel eenvoudig: ik heb het ritme van een baby: slapen, eten, wakker, eten, slapen, ...

Geen opmerkingen: