Google Website Translator Gadget

dinsdag 6 juli 2010

Dag 128 0,05 vs 0,09

Onrustig geslapen volgens hubby. Veel gekermd. Pijn achtervolgt je tot in je slaap ook al vind ik dat ze fel gebeterd is sinds ik mijn dieet heb aangepast. Nu duidelijk last van inspanningspijn.




Het is soms even op je tanden bijten en vergt wat aanpassing in de keuken eerst maar wat een verschil. De "altijd-daar-pijn" is gedaald van 8/10 naar 3/10 op een jaar tijd. De "inspanningspijn" is er al naargelang de beweging, de "ligpijn", de "denkpijn", ... variƫren nu.



Hoe ben ik op dat idee gekomen? Ondanks meer dan 30 jaar dagelijkse hoofdpijn en migraine, was er geen enkele arts die me zei dat het wel eens van de voeding zou kunnen komen. Toen ik drie maanden nauwelijks heb gegeten bij de tweede zware crash, zakte de pijn fenomenaal. Toen ik terug begon te eten, steeg ze terug. De link voeding - pijn was overduidelijk.



Sindsdien eet ik zo min mogelijk gluten, melk (caseine), alles wat chemisch bereid is (kleur-, smaak- en kleurstoffen) zijn radicaal slecht. Geen bouillonblokjes, koekjes, frisdranken, charcuterie, industrieel brood, ... meer. Bij de biowinkel vind je wel eens een goed alternatief en het hoeft niet echt duurder te zijn. Vaak zijn ze ook sterker van smaak en heb je minder nodig.



Onlangs heb ik de bevestiging gelezen in een artikel van Prof Pall.

Aspartaam en Mononatriumglutamaat beschadigen zenuwcellen die zo op hun beurt stikstofmonoxide in ons lichaam afgeven. Deze laatste geven de bekende symptomen van ME/CVS. Het is wel iets ingewikkelder dan dat.



Hubby rijdt mee naar de winkel om te helpen rekenen. De printer heeft het begeven en inkt is duur in aanschaf. We rekenen het uit per doosje en aantal vellen dat je kan printen. Is 0,05 meer of minder dan 0,09? Hubby beslist, ik snap er niets van, nog steeds niet.



Het is bloedheet en ik kruip in bed ditmaal. Een andere buurman heeft besloten om zijn golfgazon te maaien. Hebben die nu niets anders te doen?

Geen opmerkingen: