Google Website Translator Gadget

zondag 5 september 2010

Dag 201 Tandloze engel

Mijn ontzenuwde tanden doen weer pijn. Net als een eileider links onderaan sinds een week. Vraag me af of er een verband is.


Vandaag naar Brussel, goed 45 km rijden. Ik heb het plan omgekeerd afgedrukt, wegenwerken blijken aan de gang, en ben een half uur te laat opgestaan na mijn siesta. We zouden grandioos te laat zijn aangekomen, had die aardige tandloze bromfietser ons niet door het drukke Brusselse centrum geloodst.
Het gesprek verloopt vlot maar na een tijdje kan ik niet meer volgen. De ruimte vult zich met stemmen en feiten en ik kijk ernaar. Het lijkt wel een vreemde film zonder ondertiteling.

Het is ramadan, de winkeltjes liggen vol lekkernijen en mijn streng dieet gaat voor een keertje in de kast. Vanavond snoep ik wat van die koekjes en dat brood.


Info:

Een van de meest effectieve oplossingen om duidelijk de symptomen (koude handen en voeten) van het syndroom van Raynaud te verminderen, is het gebruik van vit B3 niacine.

Niacine fungeert als een vaso-dilatator (opent doorbloeding) en vermijdt vernauwing. Het vinden van de juiste dosis kan een kwestie van trial and error worden, als je te veel neemt, zal je een ongemakkelijke jeuk en tintelingen door het lichaam voelen, en te weinig zal niet het gewenste effect hebben.

Mensen met diabetes of die zwanger zijn wordt aangeraden een arts te raadplegen alvorens niacine te nemen. Extreem hoge dosis van niacine kan gevaarlijk zijn en kan leiden tot gezondheidsproblemen.

Gelukkig is de jeuk en roodheid in het gezicht een teken dat de dosis moet worden verminderd.

Veel mensen met Raynaud ervaren dat als ze in de winter een halve pil in de ochtend nemen, de meeste voorvallen minderen. Zoals altijd, bespreek dit dan met uw huisarts voordat u begint.

Er zijn nog andere kruiden / supplementen die het ontdekken waard zijn ook. Inbegrepen in deze lijst zijn: CoQ10, verse gember of gember thee, ginkgo biloba, knoflook, kaneel, cayennepeper, en teunisbloemolie, alsmede een essentieel vetzuur supplement (zoals visolie of lijnzaad te nemen).

Lees meer hier:

http://www.suite101.com/content/raynauds-syndrome-a93688ixzz0yFkKNa4N

Geen opmerkingen: