Google Website Translator Gadget

zondag 5 september 2010

Dag 200 Back to reality

De familie is terug van vakantie. De drukte en de rommel er terug bij. Ik voel onmiddellijk het verschil. Een leven zonder gezin en met gezin.


Ik spaar mijn lichamelijke krachten vandaag. Morgen een rit naar Brussel op het programma. Hubby wil ditmaal wel rijden. Oef.

Mijn mond is enkele dagen weer gevoelloos net als mijn voetzolen. Mijn keel voelt gek aan, niet echt pijnlijk maar alsof iemand zijn hand erom klemt. Mijn systeem staat onder druk.

Lang geleden dat ik nog eens een nachtmerrie had 's middags. Klaar en duidelijk met veel kleuren en lichamelijke gewaarwordingen. Heb er een slaapverlamming aan overgehouding toen ik wakkerwerd. Dat was ook lang lang geleden.

Laat gaan slapen ... 22u.



Info:

Wanneer de voeding te veel zuren of zuurvormende producten bevat is het lichaam genoodzaakt om voor het herstel van het zuur-base-evenwicht mineralen aan het weefsel te onttrekken.

Deze uitputting van de mineraaldepots in het lichaam leidt tot een algemene demineralisatie van het lichaam. Een mineraalverlies verzwakt het gehele lichaam en remt belangrijke enzymfuncties.

Deze enzymfuncties worden nog sterker geremd door het verschuiven van de zuurgraad naar een zuurder milieu. In de darm heerst een basisch milieu tussen pH 7.7 en 8.0, die door de sterk basische uitscheidingsproducten van de lever, alvleesklier en de Brunnerse en Lieberkühnse klieren in de dunne darm constant gehouden wordt. Hierdoor wordt een optimale vertering van vetten en eiwitten gegarandeerd.

Wanneer door verzuring de pH van de darm te laag wordt, is de vertering van koolhydraten, vetten en eiwitten onvolledig, zodat onverzadigde zuren zoals fosfor-, zwavel- en urinezuur, ontstaan uit de afbraak van eiwitten, in het bloed worden opgenomen.

Bij ieder mens wordt in het maagdarmkanaal Candida albicans aangetroffen, overigens, voor zover bekend, zonder nuttige functie. Wanneer de concentratie laag blijft is geen behandeling nodig en zal dit ook geen symptomen veroorzaken.

Wanneer het micro-organisme het maagdarmkanaal overgroeit, spreken we van een infestatie. Er zijn dan maatregelen nodig om dit tegen te gaan. Alleen een dieet zal het aantal Candida's niet verminderen of laten verdwijnen.

lees meer hieronder

Bron: http://www.keac.nl/candida.htm

Geen opmerkingen: