Google Website Translator Gadget

zondag 5 september 2010

Dag 197 Up down

Het was halftwee vannacht. Niet te geloven. En ik viel niet eens om van vermoeidheid of ellende. Vorige zaterdag zakte ik nog ineen als een pudding voor middernacht.

De vermoeidheid voel ik wel. Ik sta op, loop een uurtje rond, moet vervolgens een uur liggen, staar naar het plafond, val in slaap, sta weer een uur op, en vul zo de dag.

Het hoofd blijft fris, het lijf vermoeid en tegen valavond voel ik me beter.

Het is alweer 21u30 als ik op mijn klok kijk. De tijd is gevlogen, ik heb nauwelijks gegeten vandaag en ik voel me goed.


Info:


Het nieuwste onderzoek over Bb Borrelia burgdorferi (de bacterie die Lyme ziekte veroorzaakt) blijkt dat het bestaat in tenminste drie verschillende vormen: de spirocheet, de spheroplast (ook bekend als L-vorm) en de cyste.

In de loop van de infectie, kan Bb verschuiven tussen deze drie vormen, veranderend van de spirocheet vorm naar de anderen wanneer zij worden geconfronteerd met een ongunstige omgeving (antibiotica, veranderingen in de pH van lichaamsvloeistoffen bij chronische ontstekingen, enz.) en terugkerende op de spirocheet vorm om te groeien en te reproduceren waarop zij zal worden vrijgelaten uit natuurlijke verouderde en stervende geïnfecteerde cellen.

Het is tijdens de groei periode na omschakeling naar de spirocheet vorm, evenals bij volwassen spirocheet vorm, dat Bb het meest kwetsbaar en gevoelig voor antibiotica evenals natuurlijke eliminatie door het immuunsysteem van het lichaam.

De ernst van de presentatie van Lyme is direct gerelateerd aan de spirocheet belasting: lage belasting resulteert in een milde of zelfs asymptomatische infecties.

De ernst van de ziekte verhoogt met de toegenomen belasting van spirocheet door herhaalde infecties en / of gereactiveerd slapende infecties.

Hogere belasting is ook schadelijk voor de belangrijkste cellen van het immuunsysteem en wijzigen de immuunrespons, waardoor het immuunsysteem niet in staat om de pathogeen te bestrijden.

Door de negatieve effecten op het immuunsysteem te verhogen, kunnen de spirocheten langer aanwezig zijn. Om de ziekte van Lyme te bestrijden, is het noodzakelijk om niet alleen het immuunsysteem te herstellen naar normaal functioneren, maar om het extra te doen werken.

Zelfs een normaal functionerend immuunsysteem is niet in staat om Bb aan te vallen en te elimineren in al zijn vormen.

Geen opmerkingen: