Google Website Translator Gadget

zondag 5 september 2010

Dag 190 Sea & fun

Gisteren was de meest intense dag sinds mijn total crash in november 2008. Een autorit van 90 km, gaan lunchen bij een vriendin én gaan slapen na 21 uur. Een mijlpaal.


Hoe ik me voel? Slecht gezind. Niet omdat ik ongelukkig ben. Mijn lijf is o.p. en dan ben ik zeer snel geïrriteerd. Maar ... niet ziek vandaag! Het spook is nu helemaal in zijn spelonk verdwenen ook al heb ik hem gisteren gesard en uitgedaagd.

Ik word even wakker dankzij een klein aapje dat naast mijn bed staat en vraagt hoe laat het is. Véél te vroeg! Hubby staat voor één keer op. Een uur later is het mijn beurt.

We gaan naar Sunparks vandaag. De jongste heeft geen "vakantie" gehad deze zomer en voelt zich tekortgedaan. Ziet en hoort dat zijn klasgenootjes naar de zee, strand en bergen zijn geweest.

Ik val om van uitputting in de auto, vervolgens in Sunparks. Toeval wil dat ik een bank inpalm net naast een (vroegere) klant. Gelukkig is hij geen grote prater.

Iedereen wil dat ik mee het water inkom. Brrr, veel te koud en te druk. Laat mij maar liggen.

Het is al laat als we doorgaan, de kinderen vonden het geweldig. Ik droom van een auto met een bed in.


Tip:


Tips om fibromyalgiepijn te verduidelijken

De National Fibromyalgia Association (VS.) heeft volgende tip om jou fibropijn duidelijk te maken aan je omgeving.

Laat hen het volgende doen:

1. Zet een wasknijper op de top van je vinger.

2. Zet de keukenwekker op 30 minuten of houd de klok in het oog.

3. Kijk hoe lang je dit volhoudt: 15 minuten, 10 minuten, 5 minuten?

4. Probeer je nu eens voor te stellen dat je die pijn altijd hebt. Dan kan je begrijpen wat het is om constant pijn te hebben.



Maar mensen met fibromyalgie kunnen de pijn niet weghalen door de wasknijper eraf te halen.

Geen opmerkingen: