Google Website Translator Gadget

donderdag 21 juli 2011

Dag 489 Zonnebrand

Fit genoeg om de tent eens goed uit te mesten op mijn ritme. We hangen een halve dag aan het plaatselijke zwembad met jongste en de zon verrast me met een rood vel. De komende dagen kan ik de concurrentie met een tros tomaten best aan.


Deze avond weer eens de slappe lach gekregen tijdens een spelletje met de jongste. Sinds ik op dat apparaat om te “hermagnetiseren” ben gaan zitten, overkomt me dat alle dagen. Echt opvallend want lachen doe ik veel te weinig.

Info:

Pijn verlichten met essentiële olieën doe je zo:

Spierpijn mix: Combineer 5 druppels lavendel, 4 druppels marjolein en met 3 druppels rozemarijn met 30 ml (massage-)olie en te gebruiken voor massage of in een bad.

Spierpijn: Meng 4 druppels koriander, 4 druppels jeneverbes en 4 druppels zwarte peperolie in 4 theelepels druivenpitolie. Masseer de vermoeide, pijnlijke spieren.

Maagkrampen: Kardemom etherische olie gedistilleerd uit de zaden is een warm, kruidig ​​aroma en heeft een verwarmende kwaliteit. Voeg 2 druppels kardemom, 2 druppels basilicum en 3 druppels marjolein tot 2 theelepels plantaardige olie van keuze. Masseer met de klok mee over de maag en buik.

Pijnlijke borstkast: Voeg 3 druppels niaouli, 2 druppels hysop en 2 druppels mirre met 3 theelepels plantaardige olie en wrijf in de borst.

Bron: The Illustrated Encyclopedia of Healing Remedies, C. Norman Shealy, gepubliceerd door Harper Collins, editie 2002, pagina's 156-158

Geen opmerkingen: