Google Website Translator Gadget

zondag 3 oktober 2010

Dag 228 Bioritme

Twee afspraken op de planning deze voormiddag. Een ambitieus plan als je 18 dagen nauwelijks je bed hebt kunnen verlaten. De motor is echter nog niet afgeslagen.


Met volle moed begeef ik me de baan op. Het sobere ontbijt verorber ik in de auto. De kruimels van de glutenvrije cracotten kruipen in mijn jasje en tussen alle naden van de zetel. Vitaminen, enzymen en medicijn hebben mijn cellen een uur eerder reeds van voeding voorzien. Nu nog de maag vullen.

Het eerste gesprek is een aanbod om volgend najaar als spreker en trainer volgens mijn bioritme - ik hou van die term - te komen werken voor een nieuwe organisatie. Tegen dan hoop ik dat de LDN (Low Dose Naltrexone) volledig is aangeslagen. Ze kennen mijn ziektegeschiedenis en erkennen ME/CVS als een neurobiologische aandoening.

De tweede afspraak is bij de controle-arts van de verzekering. Met de autorit en het vorige gesprek achter de rug, daalden mijn hersen- en lichaamsfuncties duidelijk enkele graden.

Ik betrap mezelf erop te stotteren, de zaken door elkaar te halen, bewijsmateriaal vergeten af te geven en ga zo maar door.

Opvallend is dat ook deze controle-arts zeer veel interesse toonde voor de neuro-cognitieve testen die ik op eigen initiatief heb afgelegd. Ze hebben me dan wel 250 euro gekost, tot hiertoe blijkt het de beste investering te zijn geweest van de afgelopen twee jaar.

De vorige controle-arts had zelfs geen interesse meer in de bloeduitslagen, hij wilde enkel nog een copie van de neuro-cognitieve test. Zo ook deze arts.

Mijn advies aan ME/CVS patienten is hun verminderde verstandelijke vermogens aan te tonen mits dergelijke testen.

Kies iemand die tevens gerechterlijk expert is en niet zomaar een geheugenkliniek. Zo bent u gegarandeerd van iemand die garant staat voor de resultaten.

Bovendien in het slechtste geval - wat ik niemand toewens - worden zijn of haar verslagen geaccepteerd door de rechtbank moest het ooit tot een rechtszaak komen tussen u en de instantie die u een uitkering weigert.

Tegen 14 uur lig ik in bed, de laptop erbij. Ik lijk wel op een boot te liggen. Mijn weefsel binnen deint naar links en rechts, mijn hoofd is niet draaierig. Lang geleden dat ik deze sensatie nog eens had.

Hubby kookt vanavond, gelukkig, dat kan er niet meer bij vandaag.


Info:

Geheugenlabo

Eddy Tripas

België

016 260 205
vanuit buitenland 0032 16 260 205   

www.psylabo.be



Gerechterlijk expert

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Marlène,

Heb je misschien ook een website link of e-mailadres van het Geheugenlabo Eddy Tripas?

Hartelijke groet,
Angi

Just me zei

www.psylabo.be