Google Website Translator Gadget

zondag 3 oktober 2010

Dag 227 Meester

Het is weg! Dat ellendige smeulende dat je systeem opbrandt. De motor slaat weer aan. De pyama gaat uit, de kleren gaan aan. De pas gaat sneller. Vijftig kilo wegen een pak lichter deze ochtend. De verwerkingssnelheid van de cellen is weer omhoog.


Het wordt een meester-slaaf verhouding tussen dat lichaam en mezelf. Zachtjes en voorzichtig, onderdanig en gedwee, paai ik de grillige meester om mijn eigen leven zeker te stellen. Mijn zieke lijf gedijdt prima op dat systeem. Mijn zieke lijf wil zijn vrijheid immers behouden. Zodra ik revolteer, zet de meester me op water en brood.

Wat heb ik te verliezen? Mijn praktische vrijheid heb ik nu verloren. Mijn ontologische vrijheid, de vrijheid die ik heb om mijn houding te kiezen in deze situatie, is er gelukkig weer.

Het fijne van de meester-slaaf verhouding is dat ik graag de meester wil blijven en de controle behouden. Vermomd als laboratoriumrat test ik de LDN uit, ook wel de medicatie van de 21e eeuw genoemd.

Ruim twee weken LDN achter de kiezen nu. Nachtelijke dromen worden kleurrijke langspeelfilms die menig creatieve directeur uit zijn tent zou lokken.

Een pijnlijke opstoot van hoofdpijn herinnert me eraan een pil D-phenylalaline te nemen in de namiddag. Een uurtje later is het weer dragelijk. De spieren in mijn armen lijken ook minder weerhaken meer te hebben. Toch een leuk alternatief voor pijnstillers dat enzym!

De voorlopige bloedanalyses op Lyme via Prohealth zijn binnen, allemaal negatief. Goed nieuws eigenlijk. Dat is een piste die ik nu definitief kan afsluiten als de DNA test binnen 6 weken ook negatief blijkt te zijn.


Info:

500 mg D-phenylalanine. 1 tablet ochtend en 1 avond.

"Fenylalanine kan niet door het lichaam worden aangemaakt, het is daarom een essentieel aminozuur.

L-fenylalanine maakt deel uit van een aantal psychoactieve medicijnen, evenals belangrijke lichaamsstoffen, zoals acetylcholine, vasopressine, cholecystokininen, enkefalinen en endorfinen.

Endorfinen en enkefalinen zijn substanties die het lichaam aanmaakt als we zware lichamelijke inspanning (sport) verrichten of wanneer we positieve emoties ondervinden.

Deze door het eigen lichaam aangemaakte morfineachtige stoffen (endogene opiaten) maken het lichaam minder gevoelig voor (of bewust van) pijn.

Bovendien hebben deze stoffen een stemmingsverbeterend effect. Ze worden in verband gebracht met een positievere levensinstelling, een verhoogde alertheid, verbetering van de geheugenfunctie, een verhoogde vitaliteit en vergroting van de seksuele interesse. Oppassen heren!

Deze door het eigen lichaam aangemaakte morfineachtige stoffen (endogene opiaten) maken het lichaam minder gevoelig voor (of bewust van) pijn. Hiervoor doen we het uiteraard!

Bron: http://www.vannature.nl/monografie/DLPA_DL-Phenylalanine.html

Geen opmerkingen: