Google Website Translator Gadget

vrijdag 10 december 2010

Dag 290 Bioritme

Het scenario is zowat identiek aan dinsdag. Sinds enkele weken hou ik een bioritme-dagboek bij. Wat daaruit komt, is heel verhelderend. Voor elk uur dat ik zit of rondloop, lig ik er minstens evenveel in bed te slapen of te liggen.




Slapen tot 8 uur

8 - 9u : rondlopen

10 - 11 - 12u: in bed

13 - 14 - 15u: op de been

16 - 17 - 18u: slapen

19 - 20u: zitten

21 -22- 23u: in bed



Zo krijg je een heel goed zicht op PEM, post exertionele malaise en hoe lang je ervan moet recupereren.

Maak 26 kolommen: datum + 24 uren + specifieke klachten

Rood = slapen

Geel = bed, bank, liggen

Groen = zitten, actief


Zo weet ik exact wat ik elke dag kan en niet kan. Vandaag stond er extra sterke keelpijn op het lijstje + de waslijst van dinsdag.

Een klein dagboek bijhouden, is goed om controle te hebben over je ziekte. Anders wordt ze ongrijpbaar en lijken alle dagen op elkaar. Nu zie je verschil.

Geen opmerkingen: