Google Website Translator Gadget

woensdag 27 april 2011

Dag 417 Te mager

De huisarts heeft me gewikt en gewogen. Een kleine kilo minder sinds december. De blik van oma prikt in mijn rug. Mijn BMI is nu 17. Voor alle duidelijkheid, ik honger me niet uit. De dokter is bereid om een brief te schrijven voor een collega met de vraag meer onderzoek te doen.

Deze ochtend ben ik begonnen met druppels jodium te slikken. De krachtige werking van deze stof is me duidelijk geworden na uitgebreide lectuur. Het incident met de kerncentrales van Fukushima hadden mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Zo kwam ik te weten dat jodium in de jaren dertig gegeven werd als oraal medicijn omdat het zo goed werkte, maar men wist niet waarom. Nu wel. Het blijkt een goed antibioticum, antiviraal, antibacterieel en anti-schimmel medicijn te zijn zonder nevenwerkingen.

Bovendien blijkt dat 95% van de bevolking tekorten heeft aan jodium omdat onze grond uitgeput is door o.a. massaproductie en broodvervangers. Als er dan zo'n radio-actieve wolk voorbijvliegt, gaat het lichaam de beschikbare (radio-actieve) jodium aantrekken om zijn tekorten aan te vullen. Daarom is het beter je tekorten aan te vullen met een niet-radioactief jodium ...

Dr. Brownstein is one of the top experts on iodine. About radiation exposure, he explains: "If there is enough inorganic, non-radioactive iodine in our bodies, the radioactive fallout has nowhere to bind in our bodies. It will pass through us, leaving our bodies unharmed.

Hier in de plaatselijke apotheek bekeken ze met grote ogen toen ik ze om druppels jodium vroeg. Dus heb ik mijn flesje besteld in de USA bij Magnetic Clay en neem ik elke dag 6 druppels op een nuchtere maag. Ze adviseren 3 x 6 druppels per dag dus een overdosis riskeer ik niet.

The U.S. RDA of iodine is 150 micrograms (mcg) for adults, while 220 mcg and 290 mcg are recommended for pregnant and lactating women, respectively. These quantities were established to effectively prevent goiter but do not provide for the body's other needs for optimal thyroid, endocrine or immune system function, nor are they sufficient dosages for the prevention of cancer.

Geen opmerkingen: