Google Website Translator Gadget

maandag 3 oktober 2011

Dag 514 Rubber

Een vriendin wil naar een grote plantenzaak. Onze kinderen zijn dikke vrienden, we houden allemaal van planten, decoratie en gezelligheid dus heb ik toegezegd. Enkele uren later snak ik nog maar naar één ding: een ligstoel. Mijn benen zijn van rubber.


Een snelle hap tussendoor verlichtte even het leed maar toen moesten we de winkel terug door. Bovendien was mijn jongste verloren gelopen en mocht moeder hem aan de kassa gaan halen. Ik kon wel janken, net als mijn zoontje maar niet voor dezelfde redenen.


Info:

Vrouwen die de pil nemen, hebben 2 tot drie maal meer koper in hun lichaam dan normaal.

Teveel koper kan aanleiding geven tot het copper toxicity syndrome, waarbij het stress-systeem van het lichaam overbelast wordt. Het zenuwstelsel wordt constant geprikkeld en de adrenale klieren uitgeput.

Dit geeft aanleiding tot een waaier aan klachten gaande van osteoporosis, haaruitval, laag libido, overgevoeligheid, infertiliteit, oververmoeidheid, agressiviteit, verslaving, ... afhankelijk van de balans van koper in je lichaam.



Bronnen:

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/laboratoriumonderzoek/koper/

http://www.drlwilson.com/articles/copper_toxicity_syndrome.htm

Geen opmerkingen: