Google Website Translator Gadget

maandag 3 oktober 2011

Dag 520 Donkere geest

De spierpijn is beter en de dodelijke vermoeidheid trekt er langzaam uit. Afgezien van de buitenkant, zit er nog geen hoog mensgehalte in. De jongste roept meermaalt dat ie honger heeft en met de laatste wilskracht in mijn donkere geest, sleep ik mijn leden naar de keuken. Ik vervloek tijdelijk mijn kinderen, telefoon en allen die vanalles van mij verlangen wanneer de stroom in mijn lijf uitvalt.


Info:

http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid1076565/gen-gevonden-dat-chronische-pijn-regulereert.aspx

Wetenschappers hebben een gen gevonden dat verantwoordelijk is voor chronische pijn, zo heeft de BBC vrijdag gemeld.

In het vakblad Science schreven onderzoekers van de Universiteit van Cambridge het gen HCN2 te hebben weggenomen uit pijngevoelige zenuwen van muizen. Alle chronische pijn viel daarop weg, de acute pijn werd daarmee wel niet weggenomen.

De vondst kan volgens de wetenschappers leiden tot de aanmaak van geneesmiddelen om het eiwit te blokkeren dat door het chronische pijn regulerende gen HCN2 wordt geproduceerd.

--------------

Het gen HCN2 is verbonden aan chromosoom 19p13.3. Dat is dan weer bekend voor migraine, een deficiënte Na+, K+ pomp waardoor je cellen niet goed meer functioneren, ook auto-immuunziekten waaronder ALS, een verminderde mogelijkheid om vit B12 op te nemen, ...

Geen opmerkingen: