Google Website Translator Gadget

maandag 14 maart 2011

Dag 393 Radio

Verwendag, ik ga naar de kapper en poog me mentaal af te sluiten voor de muziek die te hard uit de luidspreker schalt. Het is alsof den duivel ermee gemoeid is want even later valt de elektriciteit uit in het gebouw. Het duurt even vooraleer ze alles terug aan de praat krijgen. Tegen dan zijn ze vergeten de radio terug aan te zetten en sta ik alweer af te rekenen.


Mijn spiegelbeeld weerkaatst een normale verschijning, het ziekelijke is eruit. Jammer dat mijn armen weer zo'n pijn beginnen doen. Hopelijk is het maar een tijdelijk fenomeen want het gevoel een tendinitis te hebben terwijl je al in geen jaren sport hebt beoefend, is behorend frustererend.

Info:

Hoe ontstaat ontsteking?

Ontsteking wordt in ons lichaam via verscheidene mechanismes gestuurd. Deze zijn vnl.:

1) Oxidatieve stress door de vorming van vrije radicalen en/of een deficientie in anti-oxidanten

2) Verhoogde sympatische stress leidt tot catecholamine overbelasting en opbranding

3) Ontoereikende celsignalen te wijten aan overdreven vorming van pro-inflammatoire prostaglandines en immunologische cytokine reacties

Vooral punt drie is van belang voor ons!


Drie testen die bijvoorbeeld het risico op ontsteking in de hartvaten analyseren zijn:
C Reactive Protein, Homocysteine, en Lipoprotein (a)

Geen opmerkingen: