Google Website Translator Gadget

maandag 14 maart 2011

Dag 388 Plannen

Het is krokusvakantie en met de energieboost van de afgelopen weken heb ik mezelf voorgenomen een uitstap te maken met drie kinderen. De laatste keer was in mei vorig jaar. Geen sociaal leven meer houdt meer in dan geen koffie meer gaan drinken met een stel vrienden.


Morgen gaan we naar een tropisch zwembad. Hubby is vrij en wil rijden.

Vandaag wordt het platte rust om morgen heelhuids te overleven. De thermometer bevestigt mijn vermoeden, ik beeld me niet in dat ik zweet als een paard. Amper 37° maar we weten inmiddels wel beter dat 0,1° een zee van verschil van maken.

Info:

Waarom je nog zieker wordt bij koorts en infectie

Tijdens koorts en ziekte gaat de energiebehoefte van de lichaamscellen omhoog. De energievoorziening schiet dan nog meer tekort, zodat de klachten verergeren. Tijdens een periode van ziekte kan er een te hoge concentratie lactaat in het bloed opbouwen waardoor de nieren worden aangetast. Infecties aan onder andere keel en luchtwegen kunnen veelal behandeld worden met antibiotica; een lage dosis is soms al voldoende voor verbetering van de toestand en het voorkomen van infecties.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Leigh
= een mitochondriale aandoening

Geen opmerkingen: