Google Website Translator Gadget

dinsdag 24 juli 2012

V.I.P.

Het heeft best wat moeite gekost maar ik heb na vele weken eindelijk de uitslag van de V.I.P. (vasoactive intestinal peptide) te pakken gekregen. Het labo wilde ze me niet geven, reageerde niet op mijn mails en stuurde ze niet door naar de huisarts.

Vandaag ben ik er dan maar zelf naartoe gereden. Gelukkig is het binnen mijn actieradius maar toen wilde de secretaresse aan de balie ze niet meegeven. Mijn dodelijke blik heeft haar uiteindelijk overtuigd.

Op een Lymeforum had ik een hele waslijst aan alternatieve testen gevonden die kunnen wijzen op Lyme waaronder IL-6, melaconyte stimulating hormone, tumor necrosis factor en dus de VIP. De eerste drie testen kennen/doen ze niet maar de VIP dus wel.

Mijn VIP was duidelijk onder de referentiewaarden maar dat wil dus niet zeggen dat ik Lyme heb want hij is ook te laag als je lupus hebt, als je immuunsysteem om zeep is, als je een "brain injury" hebt (gehad), ... enfin veel mogelijke redenen.

Dat van die brain injury is toch wel een interessante piste want VIP zou een stofje zijn dat de communicatie tussen de zenuwen en het immuunsysteem organiseert. Mensen die een hersenletsel hebben (door een ongeval) blijken slecht te reageren op enterale voeding. Zo kwamen ze uit op de VIP, dat in eerste instantie bekend is voor zijn functie voor de darmmotiliteit.

http://www.wjgnet.com/1007-9327/10/875.pdf

Geen opmerkingen: