Google Website Translator Gadget

zondag 22 april 2012

De link tussen monocytosis, B12 en koper

Ik denk de oorzaak van mijn kopertekort te hebben gevonden:


In mijn (eenvoudige) excelsheet van de afgelopen jaren bleek:

- monocytosis (te veel monocyten = eerste hulp bloedcellen bij ontstekingen)
- monocytosis verdwijnt als B12 >2000 staat (de monocyten dalen met 50%)
- transferrine altijd te laag (draagt ijzer)
- koper te laag
- geen koperverlies via urine volgens laatste test

Deze link legt het verband uit tussen pernicieuze anemie, een laag transferrine en laag koper:

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot.com/search?q=transferrine


Ik denk dat ik een serieus probleem heb om B12 op te nemen met een ijzer- en kopertekort als gevolg.
Als de cijfers juist zijn, dan heeft B12 een ontstekingsremmend effect in mijn geval, rechtstreeks of onrechtstreeks.

Binnenkort afspraak met een hematoloog, die mag mijn theorie eens bevestigen of ontkrachten.

Geen opmerkingen: