Google Website Translator Gadget

dinsdag 24 juli 2012

Spondyloarthropathie

Dankzij een bevriende orthodepisch chirurg een total body botscan gekregen en ook al een eerste uitslag. Een klein provinciaal ziekenhuis waar de mensen nog vriendelijk zijn, wat een verademing zeg met die universitaire bolwerken. Het verschil tussen een goede en slechte manager zie je in de beslissingen dat ze nemen. Bij dokters is dat net hetzelfde. De ene gaat af op zijn gezond verstand en de andere volgt de referentielijsten.

De uitslag is echt totaal iets anders dan ik ooit had verwacht. Gevorderde spondylarthropathie met zoals het betaamt chronische tendinitis in alle belangrijke pezen.

Toegegeven, het was niet in mijn bloed te zien maar als iemand aangeeft dat ie al jaren niet kan slapen van de pijn en zijn armen noch benen kan gebruiken zoals het hoort, dan mag er toch een belletje gaan rinkelen. Pech, nu heb ik botschade in alle gewrichten (behalve mijn knieƫn) en chronische tendinitis.

Ruggegraat, schouders, ellebogen, handen, voeten, ... allemaal aangetast door de reuma.We kunnen weer gaan zoeken naar een milieuvriendelijke oplossing (lees lichaamsvriendelijk). Geen cortisone of andere troep. Pijnstillers heb ik nooit genomen ondanks de "excruciating pain at night". Je krijgt er wel zin in euthanasie door. Nu weet ik tenminste wat de oorzaak is.

Geen opmerkingen: