Google Website Translator Gadget

donderdag 2 juni 2011

Dag 458 Vooruitgang

Voor het eerst sinds lang voel ik me lekker. Mijn armen blijken weer functioneel, een niet te versmaden voordeel. De haardroger is geen marteltuig vandaag. Mijn ogen staan fris en helder. De huisarts is benieuwd naar de dosis hydrocortisone (20 mg ochtend en 10 mg namiddag) en DHEA (10mg).

Het blijkt een straffe hoeveelheid te zijn. Dat vermoedde ik al maar het werkt. Na een maand gebruik en 4 baxters (eiwitten, vitaminen en mineralen) in het dagziekenhuis gaat mijn gezondheid met sprongen vooruit. Vandaag voor het eerst sinds lang weer tot halfdrie ’s middags op de been kunnen blijven! Normaal gezien kom ik voor 16 uur mijn bed niet uit ... behalve om te eten.


De vlekken op mijn benen zijn inderdaad een vorm van vasculitis. Niet erg elegant maar het zou tijdelijk moeten zijn. Als ik de literatuur mag geloven, is het eigen aan systeemlupus. Dat heb je als ze je ziekte jarenlang negeren. Dan gaat alles flippen in je lijf. Aan wie mag ik de rekening presenteren? Aan de heren psychiaters van de referentiecentra?

Geen opmerkingen: