Google Website Translator Gadget

zondag 10 oktober 2010

Dag 244 NDE

Deze dag is zowat de vreemdste in mijn leven net als die week begin januari dit jaar. Mijn ontbijt had ik al achter de kiezen, de jongste was al naar school. Deze namiddag had ik afgesproken met een kameraad dus deze voormiddag werd verplichtte platte rust.


Comfortabel lig ik te soezen in mijn bed wanneer ik plotseling een vreemde kracht aan mijn lichaam voel trekken. Dit gevoel was me al meerdere keren overkomen de afgelopen weken zonder dat ik het kon plaatsen.

Voor een onduidelijke reden geef ik me er aan over. Ik verlaat mijn lichaam als een vloeistof uit elke vezel tot in mijn kleine teen. Mijn ziel zit in heel mijn lichaam verspreid.

Een vrouw staat naast me, ze stapt stevig door en ik kan haar met moeite volgen. We zijn in de toekomst.

Ik zie mijn zoon met een sigaar in zijn mond. Ik zie door zijn lichaam heen de rode plek van de hitte van de sigaar. Terwijl ik moeilijke berekeningen uitvoer – die ik niet begrijp – zegt mijn zoon, “Dat is omdat je al 20 jaar ziek bent mama.”

De vrouw en ik begeven ons vervolgens aan een tempo die niet aards is naar andere plekken die me zeer bekend voorkomen maar niet ken. Mijn (overleden) grootvader voel ik op de achtergrond aanwezig.

Zo kom ik terug in mijn slaapkamer, inmiddels behangen en met gordijnen. Ik bedacht me, eigenlijk best saai de kleuren die je hebt gekozen maar het ziet er wel netjes uit.

Ik keer terug in mijn lichaam en besluit dat dit geen toeval meer is.

Naar aanleiding van mijn Near Death Experience begin dit jaar ben ik deze week aan mijn project begonnen om in deze wereld meer menselijkheid te brengen. “Ze” lijken me aan te moedigen.

Nooit in een God geloofd noch in geesten of wat dan ook maar dit kan ik niet meer ontkennen. Er gebeuren vreemde dingen. Ze jagen me geen angst aan, integendeel.


Info:

Alhoewel Near Death Experiences and Outer Body Experiences lange tijd als hallucinaties warden bestempeld, zijn ze inmiddels het studievoorwerp van vele wetenschappers geworden.

Zo heeft men vastgesteld dat ongeacht de locatie, ras, opleiding, leeftijd, tijdperk,cultuur, ... dezelfde kenmerken telkens terugkomen ook al is geen enkel verhaal hetzelfde.

Het heeft niets te maken met een tekort aan zuurstof want dat geeft net agitatie terwijl NDE net heel veel rust geeft.

Ook medicatie is niet van invloed want het komt tevens voor bij mensen die een ongeval meemaken, een uitzonderlijke krachtinspanning en over hun grenzen gaan zoals een marathon in de woestijn, enz.

Wat zijn de kenmerken die algemeen terugkomen?

1) Cognitieve functies weerspiegelen veranderingen in denkprocessen,
met inbegrip van verstoringen in de zin van tijd, versnelling van
gedachte, een leven te herzien of panoramische geheugen, en een gevoel
van openbaring of plotselinge begrip.

2) Emotionele functies weerspiegelen veranderingen in emotionele toestand, met inbegrip van een gevoel van vrede en welzijn, vreugde, een gevoel van kosmische eenheid, en een ontmoeting met een schitterend licht, dat onvoorwaardelijke liefde lijkt uit te stralen.

3) Paranormale eigenschappen zijn psychische fenomenen, zoals buitengewoon levendige fysieke sensaties, buitenzintuiglijke waarneming, recognitive visies, en een gevoel buiten het fysieke lichaam.

4) Transcendentale functies zijn duidelijk buitenaardse fenomenen, zoals
reizen naar een mystieke of onaardse sfeer of dimensie, een
ontmoeting met een mystiek wezen of de aanwezigheid ervan, zichtbaar geesten
van de overledene of religieuze figuren, en een grens waarbij
men niet kan terugkeren naar het aardse leven.


De meeste NDE zijn kenmerken van alle vier, hoewel vele ervaringen worden gedomineerd door een of meer onderdelen.

Verschillende studies hebben gedocumenteerd dat voor velen een NDE permanent en dramatisch hun attitudes, overtuigingen en waarden verandert, wat uiteindelijk vaak leidt tot persoonlijke transformaties.

Bijna-dood ervaringsdeskundigen hebben de neiging om zichzelf te zien als integraal onderdeel van een welwillende en doelgericht universum waarin persoonlijke winst op andermans kosten niet langer relevant is.

Nawerkingen die het vaakst gemeld worden, omvatten verhogingen van de spiritualiteit, de zorg voor anderen en waardering van het leven, een verhoogd gevoel van zingeving en daling voor de angst van de dood, een materialistische houding alsook competitiedrang.


Bron: http://media.wisdompractices.org/uploads/files/S17_Greyson_MysticalImpactofNDEs_lr.pdf

Geen opmerkingen: