Google Website Translator Gadget

maandag 10 oktober 2011

Dag 527 Telefoon

Ik ben er beter aan toe dan ik had verwacht. Geen mega-crash, een mini-crash zoals te verwachten viel.

De telefoon blijft uit tot grote ergernis van een vriendin die me meerdere berichtjes stuurt en dan maar via hubby en de kids probeert te bereiken. Ik ben op van mijn inspanning de afgelopen dagen en wil met rust gelaten worden.

Straks komt er een (rustig) vriendje spelen van de jongste en dat doe ik om mezelf te plezieren. De kinderen zijn uren bezig en ik kan zorgeloos in bed blijven bijtanken. Mijn schuldgevoel een slechte moeder te zijn, poog ik zo op te lossen. Liever zo dan een eenzaam kind voor de televisie en een zieke moeder in bed.

Info:

Alcoholintolerantie zou wel eens een immuniteitskwestie kunnen zijn. Onderzoekers hebben immuuncellen in hersenen van muizen uitgezet en hen vervolgens alcohol toegediend. Ze werden niet dronken. Men kan hieruit afleiden dat alcoholintolerantie een gevolg is van een immuunreactie van de hersencellen.

"Lead researcher Dr Mark Hutchinson, ARC Research Fellow with the University's School of Medical Sciences, said his team's research provided new evidence that an immune response in the brain was involved in behavioural responses to alcohol.

This immune response lies behind some of the well-known alcohol-related behavioural changes, such as difficulty controlling the muscles involved in walking and talking."

Bron: http://www.brjpharmacol.org/view/0/index.html

Geen opmerkingen: