Google Website Translator Gadget

woensdag 5 januari 2011

Dag 329 Gasfabriek

Voel me weer echt ziek deze ochtend. Het smeulende in mijn bovenlijf is terug. Ik tast als een dokter mijn borstkast af op zoek naar de tere plek en kom uit bij mijn ... hart. Mijn bed lonkt als een zeemeermin en al snel lig ik in dromenland. Na enkele uurtjes slaap is het verdwenen.


Mijn darmen zijn dezer dagen getransformeerd in een echte gasfabriek van rotte eieren. Als bij wonder eet ik al die tijd al geen vlees meer wegens de voorbereidingen voor een nieuwe leverreiniging. Stiekem loop ik op en af naar de wc. Ik val nog net niet om van mijn eigen stank. Hopelijk de rest van het gezin ook niet.

Het vitamine B12 spuitje heeft een zeer eigenaardige uitwerking vandaag. Bij elke druk op de spuit, zit ik net op een mini-electrische stoel. Miljoenen mini-schokjes gaan door mijn lichaam en brein elke keer weer. Buiten is er niets te merken, ik bibber niet maar vanbinnen voelde ik alle draadjes trillen.

Info:

Wat zijn verteringsproblemen?

Uw vertering is niet goed als u bijvoorbeeld de volgende klachten heeft: opboeren, maagpijn,‘steen op de maag gevoel’, gasvorming, buikkrampen na de maaltijd, onverteerde resten in de ontlasting, verstopping of diarree.

Met een bepaalde ontlastingstest kan bekeken worden of er veel spiervezels, zetmeel en vetzepen in de ontlasting terug te vinden zijn. Dat geeft informatie over resp. uw eiwitvertering, koolhydraatvertering en vetvertering.

Teveel zetmeel in de ontlasting geeft gisting door de niet omgezette koolhydraten. Dit leidt tot verlies van o.a. vitamine B.

Teveel vetzepen geeft plakkerige ontlasting met kans op verlies van de goede vetten (deze zijn nodig voor de membranen en hormoonhuishouding) en op verlies van de vetoplosbare vitamine A,D,E,K.

Teveel spiervezels geeft rotting (u herkent dit aan een rotte eierenlucht) met kans op verlies van de juiste aminozuren die nodig zijn voor bijvoorbeeld wondgenezing, een goede leverontgifting, de opbouw van hormonen en van neurotransmitters.

Bron: http://www.gottswaal.nl/detail.php?cod=334&page=50&groep=licha

Geen opmerkingen: