Google Website Translator Gadget

zaterdag 7 augustus 2010

Dag 181 Biefstuk

De pijn is nu niet meer te ontkennen. Hoofdpijn, ligpijn, mijn armspieren lijken net messen die door mijn vel steken.


De pijn steeg gestaag sinds enkele weken en heeft nu de ik-maak-je-wakker-grens bereikt. Daar gaat mijn middagslaap.

Oma komt een vitamine B12 spuitje geven. Vrijdag dus vandaag kalm aan. Vandaag wordt een dagje lectuur rond persoonlijke ontwikkeling.

Het weekend met de bende kinderen staat voor de deur EN dit weekend doe ik mijn leverontgiftigingskuur.
Hubby is vergeten te koken zonder vet en ik eet de gebakken rijst en dito paprika met tegenzin op.

Op het voorbereidingsprogramma stond immers een week gestoomd eten om de lever te ontlasten. De dikke biefstuk die iedereen op zijn bord heeft liggen, steekt inmiddels mijn ogen uit. Tien dagen geen vlees eten, doet wat met een mens. Ik ben nochtans géén vleeseter, integendeel.


Info:
Hoe herken je mensen met een lage Emotionele Intelligentie?

Emotioneel Zelfbewustzijn

Moeilijkheden om eigen gevoelens te begrijpen
Reageren instant op de manier waarop ze voelen
Zijn zeer snel van streek, zonder de reden ervan te begrijpen
Mensen die sterke emoties tonen, motiveren hen
Ze accepteren geen verantwoordelijkheid voor hun eigen gevoelens
Ze wensen vaak dat ze iemand anders waren

Emotioneel bewustzijn van anderen

Moeilijkheden om gevoelens van anderen te observeren
Ze zijn vaak op zichzelf en vinden het moeilijk om vrienden te maken
Ze geven makkelijk kritiek op anderen
Ze zijn niet goed in het oplossen van conflicten en zijn vaak agressief
Ze zijn slecht in luisteren
Ze geven niet om de emoties van hun vrienden

Emotionele uitdrukking

Ze drukken zich niet vaak uit tenzij negatief
Hun vrienden zouden zeggen dat ze op zichzelf gericht zijn
Ze zijn slecht in het beheersen van hun emoties
Ze hebben weinig empathie voor de gevoelens van anderen

Creativiteit

Ze hebben weinig verbeelding
Ze kunnen niet vooruitdenken en hebben moeite om situaties in te schatten
Ze kunnen situaties niet beoordelen
Ze lopen niet warm van ideeën
Ze spelen ook geen sleutelrol bij het creëren van nieuwe ideeën.

Geen opmerkingen: