Google Website Translator Gadget

zaterdag 7 augustus 2010

Dag 179 Achievers

Het wordt rennen vandaag. Te laat opgestaan. De jongste naar de kinderopvang. Afspraak bij de huisarts. Geen plek om te parkeren. Geen cash geld in huis. Bankkaart nergens te vinden, wie van de pubers heeft die niet teruggeven? Ah nu weet ik het weer, zoon is niet thuis komen slapen en had geld nodig. En mama zit nu met de gebakken peren.


Ik heb gisteren te ijverig gelezen. Mijn hoofd voelt als een uitgeknepen spons. Opstaan en vallen, zoveel plannen nog in dit leven.

Verander nooit het doel, alleen de stappen om het te bereiken als het niet lukt.

Mijn toekomstplannen worden verfijnd, geschaafd, elke dag een puntje erbij nu, ik hou voorzichtig contact met mensen die me ooit zouden kunnen helpen om het in uitvoering te brengen.

Ik hou rekening met mijn beperkingen, probeer het in te calculeren als ik terug zwaar zou hervallen, hoe dat zou kunnen opgevangen worden, ...

Als mijn dromen niet verwezenlijkt kunnen worden, kan ik misschien nog helpen andere mensen hun dromen te verwezenlijken.

Info:

Confused circadian rhythm could increase triglycerides

Nu, een studie online gepubliceerd op 03 augustus in het blad “Cel Metabolism” toont aan dat bij muizen, een verstoord circadiaan ritme sporen vertoont van een verhoging van de triglyceriden- niveaus (die in verband kunnen gebracht worden met hart-en vaatziekten en metabool syndroom bij mensen).

Hussain en collega's vonden dat het klokeiwit dat betrokken is bij het vaststellen van het lichaam circadiaans ritme, ook een rol speelt bij het matigen van microsomale triglyceride transfer protein (MTP), dat belast is met het verplaatsen van triglyceriden door het bloed. Dus, als je klok niet goed functioneert, heeft dat ook gevolgen voor de triglyceride transporter MTP.

Een verstoorde biologische klok is al gelinkt aan gewichtstoename, maar "deze studie wordt een moleculaire link tussen de circadiane fysiologie en plasma vetmetabolisme (triglyceriden)," merkten de onderzoekers op in hun paper.

Bron: http://www.scientificamerican.com/blog/post.cfm?id=confused-circadian-rhythm-could-rai-2010-08-03

Geen opmerkingen: