Google Website Translator Gadget

dinsdag 12 oktober 2010

Dag 246 Specht

Relatief fris van mijn vele kilometers gisteren. Vandaag wordt pyamadag. Een vriendje komt vroeg spelen.


Voor ik er erg in heb, heb ik al een wasmand opgehangen, een soepje gemaakt, de ontbijttafel gedekt. Dat ging vlot.

De rest breng ik liggend door tot halfdrie ’s middags. Een hongerige maag dwingt me om uit bed te komen.

Hubby wil gaan wandelen met de kindjes in het bos achter het huis. Na ruim een jaar hier te wonen wordt het tijd dat ik eens tot daar wandel ... Het weer is prachtig, ik heb lang gerust en de wandeling is maximaal 800 meter.

Het bos is een ontdekking zo vlak bij huis. We doen er meer dan een uur over. Eikels worden geraapt, paddestoelen worden geteld, een boom met een tiental gaten van een specht bewonderd, ...

We zijn bijna thuis als mijn batterijen het opgeven. Mijn temperatuur daalt, mijn stap vertraagt, mijn stem hees, alles gaat in slowmotion. Ik herken zelfs niet meer waar we zijn. Het weiland achter mijn tuin wordt onbekend terrein, mijn tuin of dat van de buren evengoed.

Hubby zegt even met een stem van ongeloof: “Daar wonen we, zie je dat dan niet?” Als hij enkele seconden mijn hand vastpakt, verschiet hij van mijn ijskoude handen.

Mijn temperatuur onder de tong is gezakt tot 34,8°. Ik ben op, moet gaan liggen, mijn systeem wringt langs alle kanten. De vriendin komt haar zoon ophalen, ze herkent me nauwelijks. Zo ziet ze ook eens de minder fraaie kant.


Info:


Antwoord op mijn vraag of LDN misschien zou kunnen interageren met mijn schildkliermedicatie en dus daarom het gevoel van de “steen” in mijn keel kunnen geven:

“LDN maakt hypothyroide medicatie over het algemeen overbodig. Logisch omdat de schildklier massa’s endorfine receptoren heeft.”

Antwoord ofdat LDN iets te maken heeft met het totaal verdwijnen van mijn PreMenstrueel Symptomen deze maand:

“LDN stabiliseert ook vaak de oestrogeen/progesteron verhouding, vandaar dat PMS ook weggaat. De eierstokken en de baarmoeder bevatten veel endorfine receptoren. In Groot-BrittanniĆ« hebben ze ontdekt dat LDN beter werk dan in vitro bevruchting. De behandeling kost 35 euro.”

Geen opmerkingen: