Google Website Translator Gadget

maandag 26 juli 2010

Dag 166 Wederopstanding

De hoofdpijn wordt een pijnlijke schaduw. Zodra ik mijn ogen open doe, weet ik hoe de rest van de dag eruit zal zien. Het zal moeten wennen, just like the good old times.


Bijna verlost na dertig jaar dagelijkse hoofdpijn, begint de miserie opnieuw. Maar ditmaal is het voor het goede doel!

De nieuwe behandeling Low Dose Naltrexone - LDN - heeft als nevenwerking dat pijnstillers, en dus mijn migrainemedicatie niet meer werkt. Alleen bleek die migrainemedicatie Topamax ook mijn algemeen pijnsysteem te verbeteren.

Mijn ontzenuwde tand is voor de verandering uit de dood opgestaan. Zelfs een banaan eten doet me bokkesprongen maken door de keuken en het wereldrecord 'smoelen trekken' verbeteren.

De wastafel vult zich rijkelijk met bloed. Een slechte smaak vulde mijn mond al dagen. De voorloper van de tandpijn? Dure tandpasta's ten spijt, alleen de fabricanten worden er beter van.

Een Skype-gesprek met een verre vriendin beurt me op. We smeden professionele plannen voor als ik weer beter ben. Ze blijft me maandenlang pushen om creatief aan de slag te gaan.

Met een geheugen op slot en een lijf dat hapert, zijn de mogelijkheden beperkt. Ze geeft niet op, moedigt me telkens weer aan.

Anderzijds vindt ze mijn strijdvaardigheid en overlopend vat van ideeën voor de toekomst ongelofelijk en bron van inspiratie voor velen. Hoop, vier letters vol betekenis.

De software Freemind blijkt nu mijn creatief ding te zijn. Een software waarmee ik associaties van woorden kan maken. A doet me denken aan B, B doet me denken aan C.

Elke dag probeer ik een halfuurtje te denken/creëren. Dan heb ik 4 woorden erbij. Wie weet brei ik al die woorden dan eens tot een mooi boek aan elkaar.


Info:

Low Dose Naltrexone is goed nieuws voor miljoenen mensen wereldwijd die aan auto-immuunaandoeningen of ziekten van het centrale zenuwstelsel lijden of die een kanker hebben.

LDN is zonder veel bijwerkingen. Naltrexone werd in 1984 in een dosering van 50 mg goedgekeurd door de FDA voor het doel opium- en heroïneverslaafden te helpen door het effect van zulke drugs te blokkeren.

Door de opioide receptoren te blokkeren blokkeert LDN ook de opioide hormonen die onze hersenen en bijnieren produceren: beta-endorfines en metenkefaline. Veel lichaamsweefsels hebben receptoren voor deze endorfines en enkefalines, inclusief bijna iedere cel van het immuunsysteem van het lichaam.

M.a.w. het boost de aanmaak van endorfines in uw lichaam wat goed is voor je immuunsysteem.

In 1985, ontdekte Bernard Bihari, MD, een arts met een kliniek in New York City de effecten van een veel kleinere dosis naltrexone (ongeveer 3mg per dag) op het immuunsysteem.

Hij ontdekte dat een kleine dosis genomen op de tijd van het naar bed gaan in staat was de immuunreactie van een patiënt met HIV, het virus dat AIDS veroorzaakt, te verbeteren.

In het midden van de 1990 er jaren ontdekte Dr. Bihari dat patiënten in zijn praktijk met kanker (zoals lymphoma of pancreaskanker) ook van LDN konden opknappen, in sommige gevallen zelfs dramatisch. Verder lieten patiënten met auto-immuunziekten zoals lupus vaak onmiddelijke controle over de activiteit van de ziekte zien na het nemen van LDN.

Succesverhalen over LDN kan je hier lezen:

http://www.ldnresearchtrust.org/ldn-research/138-ldn-testimonials.asp

http://www.ldndatabase.com/

Geen opmerkingen: