Google Website Translator Gadget

donderdag 15 juli 2010

Dag 157 Hozen

Hubby heeft een week vrijgenomen.


Hij heeft twee zeer zware jaren achter de rug. Een huishouden draaiende houden, drie kinderen helpen groot brengen, een huis bouwen, plus de zorg van een zieke die de grenzen van de ziekte, pijn en bij uitzondering ook waanzin verkend heeft.

Gezinshulp, mantelzorg, ... vergeet het maar. Als je het systeem niet kent, kan je er ook geen beroep op doen.

Als je verzuipt, ben je zo hard bezig met dat bootje drijvende te houden met water te hozen dat je geen tijd of energie hebt om uit te zoeken of er een reddingsboei is.


De spieren van mijn armen branden venijnig tot het topje van mijn vingers. Ik kan me niet herinneren veel fysieke inspanningen te hebben geleverd. We stretchen beide armen uitgebreid meerdere keren per dag om de pijn te verlichten.

Ik zie me vandaag genoodzaakt mijn ellebogen tegen mijn lichaam te houden bij het tillen van zwaardere spullen.

De jongste gaat bij een vriendin spelen deze voormiddag. Ben te moe om terug te rijden en val bij haar in slaap op bank. Net op tijd wakker om even met haar tot de winkel te gaan. Ze zit zelf in de rolstoel met een gebroken been. Een gezellig stel vormen wij!


Stretchoefening:

Linkerarm gestrekt naar rechts, met de rechterhand de linkerbovenarm ondersteunend. Idem omgekeerd.

Zittend op een stoel, de linkeronderarm op de tafel dwars voor me, met de andere hand druk ik mijn hand in een hoek van 90° naar boven. Vervolgens trek ik ook nog eens aan elke vinger terwijl mijn arm in dezelfde positie blijft liggen. Vervolgens andere arm.

De linkerelleboog steunt nu op de tafel. Ik trek met mijn rechterhand de vingers van mijn linkerhand naar achteren/beneden. Andere arm idem.



Tip:

Een glas til ik steeds als volgt op: rechterhand omklemt het glas, linkerhand ondersteunt het glas.

Geen opmerkingen: