Google Website Translator Gadget

zondag 20 november 2011

Petitie

Allemaal tekenen aub, een project naar de politici in Den Haag toe waar Marry met anderen hun uiterste best voor ons zullen doen.

Zie op: http://deziekteME.petities.nl/

Erken Myalgische Encephalomyelitis als een invaliderende biomedische ziekte.

ME-DenHaag is een gelegenheidsgroep die als doel heeft de ziekte ME weer op de agenda te krijgen in politiek Den Haag.

Wij willen dit oa doen middels een burgerinitiatief en hopen op jullie steun. Wij zijn geenszins van plan een officiƫle belangenorganisatie te worden.

Meer info: MEDenHaag@gmail.com

PETITIE

Wij

De Myalgische Encephelomyelitis (ME) patienten en sympathisanten in Nederland
constateren

  • Dat de diagnostiek en behandeling van ME patienten niet adequaat is.
  • ME wordt onterecht aangemerkt als een psychosomatische aandoening en daarom ook als zodanig behandeld.
  • Zo’n 5000 papers, waaronder de Internationale Consensus Criteria voor ME (Carruthers), laten zien dat ME een ernstige neuro-immuun ziekte is en een gedegen diagnostiek en biomedische behandeling behoeft. De ICC laat tevens zien dat ME en CVS twee verschillende ziekten zijn.
 en verzoeken

- Dat ME en het Chronisch Vermoeidheid Syndroom als 2 verschillende ziekten worden aangemerkt.

 - Erkenning en registratie van ME als een biomedische neuro-immuunziekte.

- Diagnostiek en behandeling op basis van de ICC voor ME (Carruthers, 2011)

- Meer biomedisch onderzoek naar de oorzaken van ME

 - Het aanpassen van de artsenopleiding en het bijscholen van artsen

 - Het opstellen van een verzekeringsgeneeskundigprotocol voor ME op basis van de ICC

En verspreid dit ook aub weer onder jullie vrienden/familie/kenissen die deze belangen willen ondersteunen, het is hard nodig voor de ME patienten. Het hangt hier mede vanaf om de echte ME op de kaart te krijgen bij de politiek.

http://deziekteME.petities.nl/

Geen opmerkingen: