Google Website Translator Gadget

zondag 2 oktober 2011

Dag 508 Rekeningen

Ondanks dat ik niet ben uitgeslapen, slaag ik er toch in om samen met hubby maandenlange achterstand in rekeningen weg te werken. Sinds de mega-crash in oktober 2008 kan ik geen cijfer meer lezen. Rekeningen lijken net chinese tekens.


Na drie jaar thuiszijn heeft hubby eindelijk geaccepteerd dat het me amper nog lukt. Gelukkig kan ik wel terug lezen en schrijven mits extra inspanning.

Ik maak een pot verse soep in afwachting van bezoek van een ME-vriendin. Mijn rustpauze gaat vandaag de mist in.

Zo leer ik dat als ze gluten eet en haar systeem tilt slaat, ze geen alcoholintolerantie meer heeft. Ze kan dan drinken totdat ze “verzadigd” is en haar limbisch systeem weer omswitcht.

Haar verklaring is dat haar lichaam de alcohol net als de voedingsstoffen niet opneemt en daarom grote hoeveelheden kan verdragen totdat het brein het verzadigingspunt bereikt heeft. Dat is het punt dat het lichaam weer begint te functioneren.


Info:

Extra magnesium helpt het brein sneller te herstellen na een fysieke inspanning:

This investigation examined the acute effects of magnesium on the dynamic changes of brain glucose, lactate, pyruvate and magnesium levels in conscious gerbils during forced swimming.

Pretreatment with magnesium sulfate immediately increased glucose levels to about 140% of the basal level, and increased pyruvate levels to about 150% of the basal level during forced swimming (P = 0.01).

Magnesium supplementation may be beneficial because it provides an additional glucose source and may also promote the recovery of energy substrates in the brain during and after forced exercise.

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17345113

Geen opmerkingen: