Google Website Translator Gadget

donderdag 16 februari 2012

Panax ginseng

Ik dacht eens een nieuw supplement uit te proberen om de bloedsomloop te stimuleren en mijn brein wat aan de praat te houden. Het plantje dat een fytotherapeut had aangeraden was panax ginseng, de aziatische. De siberische, die mocht ik zeker niet nemen. Zo gezegd, zo gedaan.


Twee dagen later ben ik gezegend met een acute aanval van reumatoide artritis aan mijn hand blijkt nu. Eerst een mega-ellendige nacht waarbij elke cel van mijn lijf pijn deed alsof ik in de prikkeldraad lag. De volgende ochtend dikke vingers met gezwollen aders, enkele uren laten een griepaanval van jewelste. Dan een paar dagen zeer pijnlijke en stijve vingers. Vandaag is het voor het eerst weer wat beter.

Zo, voor diegenen die hun immuunsystem willen stimuleren: neem panax ginseng

En als je zeker bent dat je aan Crohn of lupus lijdt, a.f.b.l.i.j.v.e.n.

Geen opmerkingen: