Google Website Translator Gadget

zondag 2 januari 2011

Dag 316 Pakjes

Vuurproef: ik ga kerstcadeaus kopen voor de kinderen en hubby. Niet in een drukke stad. Gewoon in het dorp vlakbij. Het wordt rijden, parkeren, zoeken, aanschuiven, stappen, andere winkel, zware zak inmiddels ... maar het gaat redelijk. Alleen dringend plaspauze. Ben niet gewoon zolang op stap te zijn!


Ettelijke uren later pas terug op weg naar huis. Mijn beenspieren zijn duidelijk aan het verzuren. De stoel van de auto gaat achteruit in een poging mijn benen te strekken.

De druk op de borstkast neemt toe, mijn haar doet pijn en mijn oksels steken maar ondanks dat, blijf ik mooi overeind. De elektriciteit blijft in mijn lichaam. Geen verzengend smeulend ziekte-gevoel.

Een hongerige maag herinnert me eraan extra calorieën op te slaan. Honger! Trek! Zin in lekkere dingen. Dat is nog eens een goed gevoel.

Mijn voorraad glutenvrije koeken gaat eraan. Dat is voedsel voor miljonairs. Ik word er wel beter van ... en de verkoper ervan ook.

Info:

De thymusklier is een van de belangrijkste organen in ons afweersysteem. Een belangrijk deel van de lymfocyten, de zogenaamde "T-lymfocyten"(T van Thymus) worden er "rijp". Daarbij speelt de thymus ook een essentiële rol bij de aanmaak van "geheugencellen" die het recept onthouden hoe de afweerstoffen tegen doorgemaakte ziekten moeten worden aangemaakt.

Waarom dit zo belangrijke orgaan vaak verschrompelt bij de volwassene is niet altijd duidelijk. Wat we weten is dat tekorten aan bepaalde mineralen en vitaminen, langdurige stress, bestralingen, zware metalen, hormonale stoornissen en langdurige inname van "klassieke" medicamenten (cortisone in het bijzonder) de verschrompeling in de hand werken.

Deze verschrompeling heeft een permanente verzwakking van onze afweer tot gevolg en opent de weg naar andere ziekten.

Geen opmerkingen: